Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu ogłasza nabór
na stanowisko Asystenta rodziny
Warunki pracy: czas pracy - 1/2 etatu (20 godzin tygodniowo ), warunki szczególne- zadaniowy czas pracy.
I. Wymagania konieczne dla osoby na stanowisku asystenta rodziny :
1. Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust 3 ustawy z dnia 9 czerwca r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2015 poz 332 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
2. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
3. Wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
4. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
II. Wymagania dodatkowe:
Umiejętność obsługi komputera oraz programów biurowych wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny, uprzejmość i życzliwość w kontaktach z klientami, komunikatywność, wysoka kultura osobista, znajomość lokalnego środowiska i umiejętność współpracy z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, samodzielność w działaniu, umiejętność podejmowania decyzji, odporność na sytuacje stresowe, komunikatywność, empatia , zaangażowanie i asertywność, prawo jazdy kat.”B” oraz posiadanie własnego środka transportu.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku asystenta rodziny obejmować będzie w szczególności:
1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
2. opracowanie we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną z której dziecko umieszczone zostało w pieczy zastępczej,
3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej , w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
7. wspieranie aktywności społecznej rodzin,
8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu , podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
10. motywowanie do udziału w zajęciach dla rodziców , mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
11. udzielanie wsparcia dzieciom poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
14. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej , organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
IV . Wymagane dokumenty:
1. Życiorys z opisem pracy zawodowej (CV),
2. List motywacyjny,
3. Kserokopia dowodu osobistego,
4. Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
5. Kserokopia innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
6. Kwestionariusz osobowy,
7. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
8. Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9. Kserokopie świadectw pracy,
10. Oświadczenie o dobrym stanie zdrowia,
11. Pisemne oświadczenie o przystąpieniu do naboru z klauzulą o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2015 r., poz. 2135 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2014 r., poz. 1202)”
V. Postępowanie rekrutacyjne.
Postępowanie zostanie przeprowadzone w dwóch etapach.
1. Etap - Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz wstępna ocena merytoryczna.
2. Etap - Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie .
VI. Termin i sposób składania ofert.
Dokumenty w zamkniętej kopercie z dopiskiem „ Nabór na asystenta rodziny” należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu ul. Lubelska 21, 24-123 Janowiec lub przesłać na ww. adres.
w terminie do dnia 22 marca 2016 r. do godz. 1200 ( liczy się data wpływu do Ośrodka)
Oferty niekompletne lub które wpłyną po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie Zarządzenie Nr 05.0132.2016 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.pdf |