Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko Asystenta Rodziny
Rodzaj zatrudnienia: Umowa o pracę w wymiarze ¾ etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy na czas określony, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony Przewidywany termin zawarcia umowy: luty 2024r.
Do głównych zadań osoby, zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi: • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym; • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej; • udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego; • udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych; • udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych; • udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi; • wspieranie aktywności społecznej rodzin; • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych; • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej; • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych; • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych, • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin; • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci; • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną; • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku; • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną; • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach; • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny; • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną; • oraz innych czynności wynikających z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.2023r. poz. 1426). Wymagania konieczne: • obywatelstwo polskie; • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych; • wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna lub • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnionego szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej rocznym stażem pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust.3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. (Dz.U.2023r. poz. 1426) o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub • wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; • niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; • osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona; • osoba aplikująca wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego; • stan zdrowia pozwalający na realizowanie powierzonych w ramach umowy zadań; • prawo jazdy kat. B; • znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego, przepisów o ochronie danych osobowych, ustawy o pomocy społecznej.
Ponadto od kandydata na stanowisko asystenta rodziny, w związku z zadaniami które będą mu powierzone oczekuje się znajomości przepisów prawnych oraz cech takich jak: • wysoka kultura osobista; • znajomość obsługi komputera i programów biurowych; • łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych; • umiejętność pracy w zespole; • umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym; • odporność na stres; • wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny; • umiejętność podejmowania decyzji; • odpowiedzialność; • asertywność; • rzetelność, systematyczność; • komunikatywność i otwartość; • umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną; • znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami; • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność; • nieposzlakowana opinia.
Wymagane dokumenty i oświadczenia: • list motywacyjny; • życiorys (CV); • kopie dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje zawodowe oraz staż pracy; • oświadczenie lub kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie i ukończony 18 rok życia; • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych; • oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe; • oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny; • oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz że władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona; • oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego; • podpisana klauzula o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jednocześnie oświadczam, iż zgodnie z art.4 ust.11 RODO udzielam zgody dobrowolnie, oraz że zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, jak również wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie”.
Termin i miejsce składania dokumentów: • wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV (życiorys) powinny być własnoręcznie podpisane i opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jednocześnie oświadczam, iż zgodnie z art.4 ust.11 RODO udzielam zgody dobrowolnie, oraz że zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, jak również wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie”; • wszystkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty należy własnoręcznie podpisać, natomiast kserokopie oryginałów dokumentów, należy poświadczyć za zgodność z oryginałem; • aplikacje należy składać w zamkniętych kopertach osobiście bądź pocztą na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu ul Lubelska 21, 24-123 Janowiec w terminie do dnia 22 stycznia 2024r. do godz. 14:00, z opisem: „Oferta na stanowisko asystenta rodziny”. Oferty, które wpłyną po wskazanym terminie (decyduje data wpłynięcia do siedziby jednostki) lub będą niekompletne, nie będą rozpatrywane. Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej; • kandydaci spełniający wymogi formalne, będą informowani indywidualnie o dalszym etapie naboru; • informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu; www.janowiec-gops.samorzad.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Janowcu. Dodatkowe informacje: • praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych i w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy (30 godzin tygodniowo); • asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę; • praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona, a ponadto asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę; • asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy; • asystent rodziny, wykonując czynności w ramach swoich obowiązków, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych; • wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%; • Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu zastrzega sobie prawo odwołania naboru w całości lub części, przedłużenia terminu składania ofert pracy, zmiany terminu i miejsca otwarcia ofert; • oferowane stanowisko pracy nie jest stanowiskiem urzędniczym w związku z czym nie ma zastosowania procedura naboru i rozstrzygnięcia konkursowego.
Informacje dodatkowe można uzyskać pod nr tel. (81) 8815504. Kierownik GOPS Janowiec Marzanna Pakuła
Kwestionariusz_dla osób ubiegających się o pracę.pdf Oswiadczenie Asystent Rodziny (1).pdf KLAUZULA INFORMACYJNA.pdf |